måndag 3 september 2012

Måndag

Hej på er!

Måndag förmiddag och jag är klar med tvättvikning och strykning, vilket betyder att har har TVÅ timmar ledigt innan jag ska fixa lunch (som idag är ovanligt lätt att fixa). Tjejerna är i skolan, Simon är på dagis och städerskan är här för tillfället. Till lunch lite senare blir det cordon bleu (färdigpanerad skinka med ost inuti), pasta, kokta morötter (eller vad jag nu väljer att göra med dem) och sen skall jag bara göra en liten rödbetssallad. Inga problem ju! Men det bästa av allt är att jag inte har pedi-busen (när man följer flera barn till och från skolan) för än efter maten, vilket betyder att det inte blir så exakt på minuten att ha maten klar innan jag ska hämta dem.

I eftermiddag sen skall jag följa barnen till skolan kl 13.10 och sen är jag ledig fram till 15.10. Då skall jag passa på att promenera eller något, jag måste ut och röra mig lite varje dag, annars blir jag knäpp. Ytterligare lite senare är det premiär att skjutsa till aktiviteter. Lea har gymnastik mellan 15.45 och 16.45 så då är det jag som skall skjutsa henne.

Den här helgen var som sagt min första lediga helg och jag måste säga att den var bra, även om jag var väldigt trött igår kväll. I lördags kväll hade vi grannarna Richard och Sonya över på middag och det var både trevligt och gott! Vanessa hade gjort en underbar chokladfondant med blåbär och hallon till efterrätt. :)

Igår var jag, Vanessa och barnen i Lausanne. Vi ville gå på det olympiska museet, men så klart var det stängt för renovering… En del av sakerna var flyttade till en båt, så vi gick dit, men annars tog vi en promenad längs sjösidan. Det var jättekul att komma iväg och se något annat, men när vi väl åkte hem var alla hungriga, trötta och griniga så eftermiddagen var väl si sådär. Men lite lung fick jag! Solen har kommit tillbaka så jag tog en promenad igår eftermiddag, jag tänkte gå ner till sjön som vanligt, men alldeles brevid finns en fotbollsplan och just då var det match så jag förvånade mig själv med att stannat och kolla en stund. Det var längt ifrån en megamatch, jag tror det var två veteranlag för spelarna var mellan 20 och typ 40 så ja… På kvällen åkte vi sedan hem till Vanessas föräldrar där vi åt middag och jag måste säga att jag för första gången sen jag kom hit, fick en väldigt fransk känsla. Kanske var det osten och vinet som gjorde det?

Nej, nu skall jag njuta av lite lugn och ro. Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Först OS framför TV:n och sedan frivilligt en forbollsmatch en stund. Vad har hänt???
    Mamma

    SvaraRadera