lördag 1 september 2012

Ledig och jag mår bra

Hej på er!

Nu är det lördag och med den, min första lediga helg. Jag kan bara säga att den hittills har varit jättebra! I morse fick jag äntligen sova ut och när jag gick upp strax innan tio fanns det färska hallon som jag kunde ha i mina frukostflingor. Gotteligottgott! På det följde en morgonpromenad i raskt tempo. Tågspåret på ena sidan och fält på andra sidan. Jag bor verkligen granne med landet eller vad man nu skall säga. Det är lite charmigt, men jag är glad att det är nära till större städer med!

Efter dusch och lite lugn läsning i Blonde (Joyce Carol Oates), familjen var ute, kom Luz över. Hon är min spanska granne och au pair här sen två veckor tillbaka. Vi gick sen till Kayla och Steff (två andra au pair-grannar, men de stannar bara två veckor till) och tillsammans tog vi bilen till Nyon. Vi handlade med oss lite saker till knytpicknicken och åkte dit. Kallt och regnigt, men vi var under stora partytält så det var okej. Hur trevligt som helst! Ca 40 au pairer från städerna runtomkring, som alla har varit här lite olika länge och det var verkligen internationellt. Väldigt blandat! Dock, inte någon mer svensk, men det gör inte så mycket för om ett par veckor kommer det en svensk tjej till några av grannarna. Så idag har jag pratat franska, engelska, spanska (ja, lite grann) och lite tyska. Det är ju ganska bra ändå! Lite halvfrusna åkte vi hem och jag följde med Luz hem ett tag, vilket var väldigt trevligt.

Ikväll (eller om en halvtimme typ) kommer ett grannpar över för att äta middag. Det skall bli trevligt att träffa lite mer folk. Vi får se hur och när framför allt, men jag kanske går över till Luz senare ikväll för att se en film eller så.

Hur som helst, fram till nu har dagen varit väldigt bra!

Imorgon vet jag inte riktigt vad som händer, men Vanessa sa att hon och barnen kanske skulle åka till Lauzanne och gå på något museum och om så är fallet skall jag nog följa med. Jag vill se så många städer som möjligt!

Peace out!

1 kommentar:

  1. Följ med till Luzern! Där finns ett spännande museum som heter "Glätchergarten" (eller något i den stilen). Det är ett av de museum som jag gillat bäst.

    SvaraRadera