fredag 21 september 2012

Liten uppdatering

God kväll!

Det är fredag igen (visst är det underbart?!) och jag skall snart gå och lägga mig men först tänkte jag komma med en liten uppdatering (mest för mormors och min egen skull måste jag säga).

Veckan har passerat förbi ganska bra och ovanligt fort eftersom det var en fyra-dagars-vecka, men jag är som alltid lika glad att det är helg. I dag har jag, som varje fredag, varit med Sinom hela dagen och jag måste säga att jag till lunch gjorde ett jättegott mos. Potatis, morötter, salt, svartpeppar och vitlök. Mums! Hur som helst, under eftermiddagen lekte vi lite i trädgården och det är rätt gött ändå att kunna vara ute mellan tre och fem i shorts och t-shirt så här sent på sommaren/hösten eller vad det nu är.

För en vecka sen ungefär kom det en ny svensk tjej till grannskapet, Isabel. Väldigt trevligt måste jag säga! Nu under kvällen tog vi en promenad till Nyon och åt lite efterrätt tillsammans. Jag festade till på en choklad-fondant med vaniljglass. Fredagslyx! Imorgon skall vi ta tåget till Lausanne och upptäcka den staden lite mer, men innan dess skall jag sova lite.

Ha det fint och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar