söndag 23 september 2012

Helgen denna gång

Hej på er!

Igår hade jag en väldigt bra dag och den hade gärna fått fortsätta lite till, men sånt kan man ju tyvärr inte bestämma. Igår var det alltså lördag och tillsammans med Isabel åkte jag till Lausanne. Förra gången jag var i Lausanne var jag bara nere vid sjön och det olympiska museet men igår var vi i gamla stan. Lausanne som stad är VÄLDIGT backigt och bara efter några meter började det ju kännas i benen, men men. Vi hittade en trevlig choklad affär och jag var bara tvungen att gå in och köpa en liten present till en speciell person. Oj oj oj, nu blir det spännande när jag kommer hem! (Jag kan ju hinta om att den här personen troligtvis min äldsta och mest trogna läsare)

I alla fall, vi kom in i den här chokladaffären och där stod det en glad gubbe, han var så mysig! Han påminde väldigt mycket om den speciella personens bortgångna man, han var lika pratglad och nästan lika tjock. Men vem vill köpa choklad av en smal person, hallå? Jag pratade lite med honom och insåg att även jag kan vara tjatglad ibland och han berättade att han hade gjort choklad sen han var 15 år gammal och att det INTE var ett yrke, det var en passion! Det känns bra, så skall det vara sa jag och gick glatt ut med ett smakprov på tungan (hej himmelrike!) och min present till … MORMOR!

Jag och Isabel fortsatte promenera runt, shoppade lite, åt en gudomlig pizza till lunch på en liten marknad vi hittade, besökte katedralen och på eftermiddagen träffade vi Christian, en annan au pair. Hur bra som helst, hela dagen var bara skönt avslappnad!

På kvällen sen skulle vi fira Isabels värdmamma så det blev en överraskningsfest hemma hos dem, vilket var väldigt trevligt och multi-kulti eftersom typ alla grannar kommer från lite varstans.

Idag vet jag inte vad jag skall göra, kanske träffa Christian i Nyon, annars har jag inget emot att bara ta det lugnt eftersom jag är halv-förkyld sen ett par dagar tillbaka.

Ha det fint

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar