fredag 31 augusti 2012

En vecka

Hej på er!

Äntligen fredag, eller? Jag är i alla fall mega-trött efter min första vecka här i Schweiz, det är jobbigare än jag trodde att vara au-pair. Efter en vecka måste jag ändå säga att det känns bra här, men det kommer nog ta ett tag till att helt komma in i rutinen och livet här.

Igår var en bland-dag, dvs. jag hade lite ”ledig” tid på förmiddagen och sen var jag med tjejerna under lunchen och eftermiddagen. Efter lunchen tog jag en promenad, men det regnade ganska mycket, så jag gick bara ner till den lilla hamnen och vände. Men inte nog med det, igår fick vi även besök av Fred, svenska grannpojken som kom över och lekte med Gaelle. Det känns väldigt konstigt att prata svenska här, men det är lite skönt ändå. Josefine (Freds mamma) hade bakat kladdkaka och det var väldigt uppskattat att få smaka på den! Vi spelade Wii dance och jag är positivt överraskad över hur mycket man rör sig framför det spelet, helt klart bättre än film när det regnar! Senare på kvällen när det äntligen slutat regna tog jag en joggingtur. Rätt gött att röra på sig och att få vara själv en stund.

Idag däremot, är det en heldag med Simon. Som sagt, just nu tar han en middagslur, och jag hoppas att den varar ca en timme till, vilket den brukar. Sen har jag bestämt att vi ska trotsa vädergudarna och gå ut för jag orkar inte vara inne mer, jag vill röra lite på mig!

Imorgon hoppas jag på bättre väder eftersom det är grillfest för regionens au pairer i en av grannstäderna!

Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar