söndag 26 augusti 2012

Observationer i Belgien

Bryssels internationella flygplats, fredag kl 13.52

Hej allihop!

Som självutnämnd hamburger- och pommes frites-expert kan jag gladeligen berätta att Bryssels flygplats Quick-restaurant lever upp till, och till och med, överträffar mina förväntningar. Efter att ha cirkulerat runt både ett och två varv för att kolla in mat-utbudet verkade detta mest lockande. Och mitt öga hittade rätt. Pommesen var perfekt friterade och hade alldeles lagom mycket tuggmotstånd, så jag och min hungriga mage blev väldigt glada. Bra start på det hela! (Hamburgaren var som vilken vanlig helt-okej-men-ingen-smak-sensation-hamburgare som helst.)

Hur som helst, jag är alltså halvvägs på väg mot Genève. Flygresan hit till Bryssel gick bra, förutom lite lätt illamående vid landningen, men nu när min mage håller på och smälter de underbara pommesen jag just åt, känns det bättre. Bryssels internationella flygplats är ungefär aslätt att navigera på, så inte ens förstaflygare skulle behöva känna stress av att byta plan här. ;)

Jag har inte hört mycket franska, men det lilla jag har hört låter faktiskt lite annorlunda mot den franskan jag är van vid. Speciellt en sak la jag märke till under flygresan. I vanliga fall när de ber en att stänga av mobilen vill de att man stänger av sin ”téléphone protable” men under den här rutten ville de att jag skulle stänga av min ”téléphone mobile”. Spännande, spännande! (Hej på dig, kära språknörd! Kul att du vaknat till liv..!)

Från där jag sitter nu har jag väldigt fin utsikt över chokladdisken. Jag bara måste köpa mig ett par belgiska godbitar innan jag drar vidare!

Nu är bara frågan hur jag skall roa mig i ca 3 timmar… Internet är svindyrt (6 € för 30 min) så jag får vänta med att lägga ut det här till senare.

So long!

ps: Nu är jag i Prangins så nytt inlägg kommer antagligen senare i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar