måndag 19 april 2010

Måndag förmiddag

"När det blir det blir varma sommardar, så finns du kvar, så finns du kvar. När vinterisen ligger klar, så finns du kvar, så finns du kvar - kom ihåg mig då" hörs Lars Winnerbäcks röst ut datorns högtalare. Till höger om mig ligger mitt stora lexikon, min mobiltelefon (i hopp om att någon skulle skicka ett roligt sms), min skolkalender, ett rutigt antecklingsblock, en lila bläckpenna, första boken om Saltön och några sönderkladdade papper med idéer till min Sverige-presentation som inte verkar komma någon vart. Grannen klipper gräset i bakgrunden och näsan rinner lite plågsamt av allergi. Jag sitter utanför huset och är glad att internetuppkopplingen räcker ända hit. Inte varmt, men inte heller kallt, jag sitter i jeans och en blå hood-tröja med Rudebecks emblem på magen. Ett tag var den tröjan det enda som påminde mig om att jag hade ett liv utanför Frankrike, men så är det inte riktigt längre. Det blåser lite och jag ska gå in och borsta tänderna, badrummet verkar aldrig bli ledigt med fyra tonåringar på lov i huset, men snart borde vet vara min tur, jag har trots allt varit uppe i tre timmar nu...

2 kommentarer:

  1. Johanna, matar dom dig ordetligt där borta? Du ser så smal ut på bilder! Saknar dig. Saknar hemma. Saknar att vara 15 och dricka folköl. Kan vi inte dra till tollängsskolan och låtsas att vi är små igen?

    SvaraRadera
  2. Sara! Jag vill gärna vara 15 igen och dricka folköl med dig! Vi får köra en favorit i repris, jag skulle gärna göra om våran barfotapromenad ;) haha den är ett så starkt glatt minne för mig <3

    SvaraRadera