torsdag 22 april 2010

Dagen hittills

"Hej hopp, för jag är glad, jag är både lycklig och glad" var det inte någon barnsång som gick så? Jag är varken lycklig eller glad just nu. Den spyende vulkanen har pajjat Nice-resan för mig och mina vänner. Jag har inte träffat Jenny och Elin sedan jullovet och Klara har jag inte träffat sedan i februari. Jag saknar mina vänner! Nanou har i alla fall varit jättesnäll och fixat tillbaka pengarna för min tågbiljett, det var det första hon gjorde i morse så jag ska få tillbaka 80 av mina 85 euro som min lilla tågbiljett kostade.

Bara för att jag inte har något vettigt för mig ska jag berätta om dagen i detalj. Jag blev väckt vid 07.09 av Nanou som hämtade min biljett sedan somnade jag om och blev väckt lite efter 8 av ett sms från Elin, då tyckte jag inte det var någon idé att somna om så jag gick upp och gick på toa och åt sedan frukost bestående av två muffins och en kopp te. Under tiden vaknade min inspiration till liv så jag tog fram datorn och skrev ihop tre sidor innan jag kände för att ta en paus. Jag gicka alltså in med datorn i mitt rum och kollade mobilen. Två missade samtal från min lillasyster så jag ringde upp henne och pratade en stund innan jag bytte om från pyjamas till joggingkläder och gav mig ut på en 5 km lång tur. När jag kom tillbaka stretchade jag, duschade, laddade in tvätt i tvättmaskinen och gjorde sedan pannkakor till lunch. Chloé tyckte de var goda - halelujah! Städade och diskade lite och nu sitter jag här. Jag ska ladda en tvättmaskin till och under tiden hoppas jag att min inspiration kommer tillbaka.

Puss o gull

1 kommentar:

  1. Låter inte så illa ändå även om Nice naturligtvis hade varit mera nice!
    mamma

    SvaraRadera