lördag 17 april 2010

Håll tummarna!

Nu har jag ryckt upp mig efter min hata-Frankrike-timma från igår, kvällen blev ju rätt bra i alla fall. Dessutom har jag insett att det finns absolut INGET jag kan göra åt tåg-strejken tillexempel. Visst det skulle vara otroligt frustrerende om min Nice-resa blir inställd på grund av detta, men som mormor och mamma säger, jag bor i strejk-land nummer 1 nu och det kan jag inte ändra på. Något annat jag omöjligt kan ändra på är askmolnet som gör så att flygplatser runt om Europa är stängda vilket betyder att jag antagligen inte skulle kunna flyga någonstans över lovet heller. Jag har accepterat fakta: JAG ÄR FAST I MONT DE MARSAN FÖR TILLFÄLLET men jag ska göra det bästa av det, det är jag skylldig mig själv!

Igår så blev jag lite fint påminnd av skolbibliotikarien att jag ska göra en Sverige-presentation. Jag som helt glömt av det tackade för att det var lov och svarade henne att jag bara hade lite kvar och att jag lämnar in det efter lovet. Nu har jag något att pyssla med eftersom jag skrivit ungeför en femtedel av det jag tänkt mig. Jag trodde att jag skulle bli helt nedstämd av att skriva om julafton och studenten och välja ut foton till det, men i stället visade det sig att det inte alls gör mig ledsen, det gör mig glad eftersom det får mig att vara tacksam över mina minnen och alla ni där hemma som jag älskar, så jag ska med glädje fortsätta höja Sverige till skyarna.

Sen var det okså så bra att jag och Mathilde hade beatämmt att gå på bio. Det var riktigt bra, det har varit lite fram och tillbaka mellan oss under våren men igår var det bara vi och det kändes så otvunget och avslappnat och vi hade verkligen kul, fick några härliga skratt igårkväll. Att filmen, L'Arnacoeur, sedan var jättebra, ja det var bara en bonus!

Nu har jag lov och jag ska göra det bästa av det, men håll tummarna för Nice!

4 kommentarer:

  1. hâller tummarna för dig!
    är det pâ torsdag som du hade planerat âka till Nice? Jag âker till Mimizan imorgon och stannar där tills fredag, sâ om du har nâgon dag ledig, sâ är du välkommen att "ta en sväng" förbi :D
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller också tummarna för dig, Johanna! Just nu håller du på att skaffa dig lite livsvisdom, "den hårda vägen". Med det menar jag att ibland blir saker annorlunda än man tänkt sig och då får man förhålla sig till det. Ett bra sätt är acceptans, vilket verkar vara precis det du lärt dig. Grattis!! Och som du säkert också räknat ut alldeles själv: det finns värre ställen att vara fast i än Mont de Marsan. Håller tummarna för din resa! Kram

    SvaraRadera
  3. Johanna! Jag har ingen aning om jag kan komma förbi eftersom det inte går några tåg :P mina värdföräldrar jobbar nog de flesta dagarna dessutom. Jo, Ing-Marie, du har väl rätt som på mosterns sätt lixom ska ha!

    SvaraRadera
  4. aaah shit jag kommer ihåg min presentation som jag gjorde.. värsta projektet haha. Lycka till, det är faktiskt roligare än vad man tror och de små frenchiesarna blir sååå imponerade. Ngt jag la fram speciellt i min utställning var just att man i sverige KRAMAS och absolut INTE pussas vid hälsningar, de hade sjukt svårt att smälta det.. xP ååh och hälsa biblotekarien från mig johanna är du snäll, jag tyckte alltid så mkt om henne! du får gärna säga att jag kommer till hösten och hälsar på eftersom jag nu skrivit in mig på ett universitet i Bordeaux! ;)
    Bisous Andrea

    SvaraRadera