onsdag 17 mars 2010

T-shirt

Hej där hemma!

Jag vill inte vara den som gör eran vinterdepprition värre, men jag måste ändå berätta att det är tillräckligt varmt för att äta sushi utomhus i t-shirt. Livet är gött ibland! Jag kan just hem från denna sushilunch och jag planerar att spendera resten av min eftermiddag i en fotölj placerad strategiskt i ett av trädgårdens soliga hörn.

Igår på gympan började vi med tredje sporten, löpning. För att kolla nivåerna startade vi upp med ett beptest, och jag var inte alls pepp, men det gick bra! Dessutom var det himla gött med riktig ansträngning på gympan! Ja, jag har lite träningsverkt idag men det var det värt, jag var väl sjunde bäst i klassen eller något liknande.

Senare, dvs igår kväll, hade jag en svenskalektion för mina gamla elever och det gick också bra. De var jättegulliga och hade köpt en födelsedagspresent till mig!

På litteraturen har vi börjat med Odysséen, smaskigt värre...!

Imorn är det festdag! Percent fotografering och klassmiddag. Alla treor på hela skolan ska imorngon komma iklädda finkläder! Sen blir det klassfoto och personfoto (tror jag) och på kvällen ska vi ut och äta med klassen innan det stora gemensamma festen kommer igång. Ska bli toppenkul!

Frys inte ihjäl!

2 kommentarer:

  1. Det är lugnt. Här fryser ingen. I dag har det varit över nollan hela dagen. 17 mars och man är lycklig för tre sketna plusgrader. Global warming ...

    SvaraRadera
  2. Ah, VAR ar underbart!!

    Vi kor ocksa lopning pa jympan nu, jag ar bast av tjejerna :) Folk har ar sjukt osportiga sa det ar inte alltfor svart haha.

    Ah, sushi hade inte suttit fel!

    SvaraRadera