fredag 19 mars 2010

Pèrecent

Gu va roligt jag hade det igår, det måste varit en av de bästa dagarna sedan jag kom hit! Men i och med att dagen tog slut så är även Pèrecent officiellt över. Vi hade ju spektaklet för en vecka sedan och igår var det dagen då alla treor klädde upp sig till skolan. Så himla kul att se! Vi tog ungefär en miljard foton (alla är väl inte toppenbra...) och skrattade mest hela tiden.

På kvällen gick större delan av min klass till en resturang som heter La Primavera där vi käkade pizza alt. pasta. Helt okej, men underbart att umgås med klassen utanför skolan, det går verkligen inte att jämföra känslan, att det kan vara sån stor skillnad lixom!

Efter vi hade käkat, pizza du jardin och mousse au chocolat för min del (rena hälsokällan!), så mötte vi upp med TL2, den klassen där bland andra Chloé, Benjamin och Fanny går. Sen begav vi oss till en ganska öde lägenhet, tände massa stearinljus och drack blandade läskiga kombinationer av cocoslikör, vin och vodka, men kul hade vi!

Runt midnatt bar det av mot sista etappen för kvällen: baren Kalimuxo, eller ved den nu heter. Jag var OSMART och hade högklackade skor så det dröjde inte mer än en timme innan jag fick kasta in handduken och ringa Lionel som snällt kom och hämtade mig. RETLIGT för jag hade verkligen en görbra dag och kväll igår så det var synd att den tog slut på grund av fel skor. Jaja, man lär sig av sina misstag. Mina fötter är fortfarande helt konstiga för den som ville veta..!

Jag har bara en lektion idag och den börjar inte förän 13.30 så jag tänkte ta en promenad. Klockan är inte ens 10 och det är redan 12 grader varmt ute! Jag älskar våren här!



Resten av bilderna finns på facebook: http://www.facebook.com/album.php?aid=35929&id=1283538394&l=15c1965573

2 kommentarer:

  1. det låter som en riktigt rolig tradition! :) och vad roligt att göra sådana saker som skapar bra stämning och sammanhållning i klassen! fin klänning du har på bilden också :)
    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa om dina äventyr, Johanna! Om jag varit avundsjukt lagd skulle jag blivit det:-). Hoppas resten av din tid i Frankrike blir lika bra!

    SvaraRadera