måndag 15 mars 2010

Lite grönare

När jag för en stund sedan gick hem från skolan inbillade jag mig att det var lite grönare och att fåglarna kvittrade lite högre än vanligt, kan det vara så att den utlovade våren äntligenär på väg?

Idag har för första gången sedan jag blivit myndig faktiskt användt mig utav det. Jag skrev nämligen ett intyg till rektorn om när jag ska åka hem. Så spring iväg och köp Champagne nu, snart dags att korka upp den, min sista skoldag på Lycée Victor Duruy blir 11 juni.

Nej, nu ska vi inte gå händelserna i förväg för då kan jag ju inte njuta av att sitta i solen med Fanny, Benjamin, Lure och Marie. Det gjortde jag idag efter lunchen. Något annat jag inte kan göra om vi hoppar framåt i tiden är att sitta ute på min två timmar långa håltimme och läsa en bra bok samtidigt som jag känner solen i ansiktet. Sen har jag ju lite andra smaskigheter inplanerade!

- Johanna kommer hit om knappt två veckor, det blir lite Bordeaux och lite Mont de Marsan
- Andréa hoppar på ett flyg och vi möts i la Rochelle för att par dagar
- Jag får vårlov och sätter mig på tåget till Nice för att träffa Jenny, Klara och Elin.

Topp helt enkelt!

2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Så skall det se ut. Res i Frankrike när du är där. Det blir jobbigare att resa i Frankrike från Sverige!
    La mama

    SvaraRadera
  2. Vår? -8,9 i morse i Kannebäck. Så var du glad för att du är där du är.
    /Ralph

    SvaraRadera