fredag 12 mars 2010

Miss Sweden

Bonjour!

Galet - i måndags kom det snö! Nu säger dom att våren är på väg men efter fem morgonar med minusgrader har jag tappat förtroendet för de franska vädermänniskorna.

Resten av personerna i min årskurs har under måndag till torsdag gjort bac blanc. Eftersom jag inte ska göra riktiga bacen så tyckte skolpersonalen att jag kunde få ett par dagars extra lov och det var jag rätt glad för, till jag insåg hur tråkigt det var att vara ensam hemma hos värdfamiljen i 4 dagar... MEN det vände, det tråkiga blev roligt, snön smälte och fåglarna började kvittra!

I torsdags var jag och Pauline på en liten utställning, både fotagrafier och tavlor som föreställde tjurfäktning. Inte mycket att hänga i granen men nice att finally göra någonting. Enligt schema skulle jag ha en timme filosofi på torsdagseftermiddagen men läraren var inte där så je suis venue pour rien, skulle men kunna tro, men nej! Det blev jättebra! Klassen körde en tvåtimmars repetition inför spektaklet och jag hade jättekul! Så himla gött att kunna fjanta runt lite och bara lära känna klassen på ett mer avslappnat sätt! Men så blev klockan halv fyra och med det hade resten av klassen spenskalektion men efter flera dagars (mer eller mindre frivillig) husarest hade jag ingen lust att skynda mig hem så det blev en varm choklad tillsammans med min bok. Inte helt fel det heller.

Imorse var det dagen med stort S, Spektakeldagen, eller vad jag nu ska kalla den. Efter otaliga timmars diskussion, repetition och dans till Spice girls var dagen kommen! Temat för min klass var MISS FRANCE! Fast inte bara franska missar (hahaha, torr humor...) Vi hade Miss Sweden, Miss Portugal, Miss Texas och Miss Facebook bland andra. Vi hade en entré där samtliga miss(ar) klädde sig n'importe comment, hur som helt, i galna, knäppa och ganska färgglada kläder. Sen blev det baddräkternas tur (bara det att det var långärmat och långbenat UNDER) och sedan var det ett gäng som pyjamasdansade. Slutligen klädde vi oss alla i svarta klänningar cch dansade en väldigt, hrm... dansig dans. Det ska tilläggas att hela skolan såg på!

Hela grejen med detta är att det är percent - 100 dagar innan bacen. Vi på våran skola har då en dag då alla klasser i 3:an gör varsitt spektakel och senare en dag då alla i 3:an klär upp sig och har finkläder i skolan för att sedan ha en middag med klassen följt av en stooor fest tillsammans med alla som vill komma (typ). Festen och middagen sker i nästa vecka, men som sagt, spektaklet var idag och det var görkul!



Fler bilder finna på facebook!

1 kommentar:

  1. Tjusigt!
    Vilken adress är det till facebook?
    Mamma

    SvaraRadera