onsdag 17 februari 2010

Trötter

Jag vet inte var jag ska börja... Jo, det vet jag, jag är helt sjukt trött både fyskiskt och psykiskt. Både måndagen och tisdagen var otroligt långa och händelserika, och jag är så otroligt glad att det snart är lov!

Måndagen var väldigt lång men många svängningar upp och ner och det var länge sen jag ville gråta åt det dåliga samtidigt som jag ville skratta åt det bra. Lite kortfattat:
  • Klassen hade repetition för spektaklet som sker första veckan efter lovet.
  • Jag hade 3 timmar hål och ägnade hälften av dem till att njuta av vårsolen som äntligen tittade fram!
  • Jag har börjat lära känna Tristian, en härlig tysk!
  • Jag insåg att det är inte alltid som det verkar men vänt det till något positivt.
  • Jag fick reda på att jag inte ska göra bac blanc och att jag där med har tre dagar längre lov än alla andra.
  • Pratat med skoladministrationen om sommaren och de har gett tummen upp till att åka hem innan de andra börjar med bacen.
  • Spenderade totalt 10 timmar i skolan

Tisdagen då... Mer positiv, men alldeles för lång

  • Utvärdering i badmintonen, spelade görbra och vann 5/6 matcher!
  • Åt lunch med ett gäng som jag inte brukar vara med.
  • Spelade kort på rasten med min värdsyster och två kompisar i hennes klass.
  • Följde med klassen på infosup, men efter 5 minuter tröttnade jag så resten av de två timmarna ägnades åt att kryssa runt mellan olika personer och bara prata, chill!
  • Ytterligare en repetition med klassen
  • Svenskalektion för min lilla grupp, nice som vanligt, men jag tycker nog det är lite länge att vara i skolan från 8.00 till 20.00...

Nu är det onsdag eftermiddag i alla fall och jag har vatit ute och joggat så det blir en dusch när jag skrivit detta och sen ska jag se en film!

Nu är det bara 12 dagar kvar till jag får träffa min knäppa sistero, längtar!!! :D

1 kommentar:

  1. Det låter härligt med en joggingtur....solsken... ååååå...här är bara kyla och snööööööö//JB

    SvaraRadera