fredag 19 februari 2010

Thank god it's friday - I'm in love

LOV!

Nu tänker jag inte tänka med på veckan som ha varit, trött som bara den MEN den slutade i alla fall på bästa sätt. Måste bara säga att Fanny är underbar!

Jag åt lunch tillsammans med henne idag och nu har vi bestämmt att hon ska komma till Sverige ett par veckor i sommar - YES! Sen segade jag mig igenom terminens sista lektion (får påminna er svenskar om att vi har tre terminer i Frankrike) innan jag mötte Fanny vid skolentrén. Solen sken (delvis i alla fall) och vi gick in mot centrum för att "boire un verre quelque part" (ta ett glas någonstans) som vi så fint säger. Jag är fortfarande inte van vid drickvanorna eller vad jag ska kalla det. Jag tog en cola, men för Fanny var det så självklart att ta en öl, och nej, jag är väl inte riktigt van vid det, men jag hade himla kul - Fanny får mig verkligen att skratta! Vi satt där en stund innan vi gick till det lilla italienska stället för att ta vårens första glass. GUUUD så gott! Toppenstart på lovet helt enkelt!

I över morgon åker jag till Klara, stannar där till torsdag och sen bär det av till Bordeaux på måndag. Jag hoppas Fanny kan följa med, kan jag roa mig med henne innan mamma och Vick landar.

See yaa, don't wanna bee yaa!

2 kommentarer:

  1. låter nice nice nice :) gott med lite sol, italiensk glass och trevligt sällskap!
    hoppas du får ett bra lov med!

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna! La du märke till hur lugnt och skönt det var i kommentarfältet förra veckan? Din morbror var ju i fjällen och hade inte tillgång till internet. Men nu får du nog vara beredd igen. Minsta lilla antydan om att du är missnöjd med vädret tex kommer genast att bemötas med ett bombardemang och kanske bilder!? om hur det ser ut här just nu. Inte att leka med. Kram på dej!!

    SvaraRadera