fredag 26 februari 2010

Februarilov och t-shirt

Hej på er!

Som min moster så fint påpekade kommer jag bli nerbombad om jag klagar på vädret. Nu ska jag testa en annan teori, kanske blir jag även nerbombad om jag HYLLAR vädret? Tål att testa!

Som ni så fint ser heter detta inlägg "Februarilov och t-shirt", och då kan man ju fråga sig vad jag menar med t-shirt. Jo! Det ska jag med glädje berätta för er: VÅREN ÄR HÄR! Jag var nämligen ute och joggade i morse och det var alldeles för varmt med tröja, så jag sprang helt enkelt mina 3 km i t-shirt, sug på den ni!

Som ni kanske vet så har jag tillbringat de senaste dagarna i närheten av Clermont Ferrand, närmare bestämt "Chez Bonnet", ett par kilometer utanför Châteldon (en miniby som i sin tur ligger 22 km utanför Vichy), hos Klara. Helt magnifika dagar blandade med mycket skratt, god mat och arga kalkoner.

Att ta sig till Klara, långt, långt, där uppe i bergen tog 8 timmar inklusive några små pauser. Det var lite längre än vad jag trodde att det skulle vara men det blev ju toppen ändå!

I måndags var det jättefint väder och vi satt ute i trädgården (utan jackor!) och njöt av solen i nästan två timmar och diskuterade allt mellan himmel och jord. Sen jag vi jättesnälla och gjorde chokladbollar till familjen, en delikatess som de aldrig smakat förut!

I tisdags tog vi en tur till Vichy, kollade in Klaras skola, käkade sushi och hittade en otrolig klädaffär. Klänningarna var hur fina som helst och jag jag redan hittat två potensiella brudklänningar, hihi! På onsdagen sedan tog vi tåget till Clermont Ferrand tillsammans med Klaras värdbror Tonin. Vi hittade en underbar second-hand affär och med den ett framtida stående skämt, haha, jag hade en underbar dag där! Dessutom var det toppen att se en ny det av Frankrike.

Igår när mina värdföräldrar kom för att hämta mig var det ju så klart überfranskt och här i Frankrike bjuder man gärna in strangers på kaffe. Sagt och gjort, Pierre bjöd mina värdföräldrar på kaffe innan vi började den långa resan hemmåt.

Underbara dagar! Jag laddar nog upp lite bilder senare. Så länge kan ni kolla på :

http://www.facebook.com/album.php?aid=54329&id=1283538394&l=a820c78af7

Ha det bra!

1 kommentar:

  1. Jag blir avundsjuk! Här i Dalarna har vi många meter med snö. Riktigt riktigt mycket, det har tydligen inte varit sån här vinter sen 1850. Så jag är lite avis på dig ja ; )

    /Clara från Borlänge

    SvaraRadera