tisdag 12 januari 2010

Tisdag

Japp, skolans bibliotek... Enda anledningen att jag gick upp ur sängen i morse var tanken pâ att ha badminton. Har vi badminton idag? Nej, min gympalärare är inte här...

Fâr väl berätta om de senaste dagarnas äventyr istället, eller vänta, äventyr..? Helgen var väldigt lugn, tog en promenad pâ lördagsmorgonen och pâ efter,iddagen följde jag med Nanou och Chloé till en loppis för Chloé skulle ha dockor till sitt projekt i art plaques. Tanken var att hon skulle skapa monster och det vill jag lova er att hon gjorde! Hon tog av de fyra huvuderna frân dockorna, hämtade en lâda av metall som hon gjorde hâl i, stoppade ner ett huvud i lâdan och in i brasan. Fy fan vad let luktade av smält och bränd plast när hon höll pâ, men det blev verkligen monster av det! Tänk er vanliga dockhuvuden bara att de var smälta, förkolnade och helt förvridna! Dom blev verkligen riktiga monster!

Igâr var det vanlig dag i skolan, bara att lunchen var mycket bättre! Mathilde hade glömt sitt kort till matsalen sâ jag, Mathilde, Elisa och Mathilde bestämde oss för att äta en ville. Lättare sagt än gjort eftersom ungefär 70% av allt är stängt pâ mândagar. Tydligen är affärernas helg pâ söndag och mândag här. Ja, ja vi hittade en liten, liten italiensk resturang/ speceriaffär som heter L'Endroit. Ungefär 15 sittplatser och 5 olika pasterätter. Sâ himla gött att äta lunch pâ ett lugnt ställe för en gângs skull, det är ganska stor skillnad pâ 15 sittplatser och 300. Gott, trevligt och skönt med lite omväxling.

Om inte planerna har ändrast sâ kanske det blir japanskt till lunch idag. Det är nâgra i min klass som frâgade om jag ska med sâ jag hoppas att inbjudan stâr kvar, men det âterstâr att se ;)

Imorn jag jag sista provet pâ Les Liaisons Dangereuses, sâ jag tänkte plugga pâ det resten av min gympatid. Fâr väl se hur det gâr... Just det! Igâr gjorde jag mitt hittills bästa filosofifôrhör! 8,5 / 13, alltid nâgot!

Tjong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar