måndag 25 januari 2010

L'endroit

Trött och seg efter 4 timmars hâltimme. Blä! Dock en bra lunch, det blev âter ett besök pâ pastaresturangen L'endroit med Mathilde, Mathilde och Elisa.

Italienskaläraren har äntligen fattat, alltsâ VERKLIGEN FATTAT att jag är completment nul (totalt värdelös) pâ italienska och det känns riktigt bra. Idag skulle vi göra reserch om en konstnär vid namn Tintoretto och sâ kommer hon förbi min dator, lägger handen pâ min axel (ojojoj kan franska lärare vara sâ vänskapliga?) och frâgar om det funkar bättre att läsa pâ engelska än pâ italienska. Mmm, svarar jag och sen säger hon att hon förstâr det eftersom jag, pâ det senaste provet svarde pâ 5 av 15 frâgor och skrev "je ne comprends même pas les questions", vilket betyder att jag inte ens förstâr frâgorna.

Jag har i alla fall insett att jag orkar inte vara sâ oaktiv som jag är sâ Nanou skulle hjälpa mig genom att ringa till badmintonklubben och höra om jag kan hoppa in i nâgon grupp. Jag bara mâste aktivera mig!

Om en kvart börjar dagens sista lektion och det känns verkligen som om det var en evighetsen jag kom till skolan i morse sâ det ska bli riktigt gött att âka härifrân snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar