lördag 10 oktober 2009

Sakta vi gå genom stan

I vanliga fall hatar jag den låten, men nu är det inte i vanliga fall, så när den dök upp i huvudet när jag cyklade hem blev jag typ glad. Jag har precis kommit hem från en lugn tur på stan med Hiba, min marocanska kompis. Efter lite velande om vad vi skulle äta till lunch bestämde vi oss för att köpa varsin baguette och att sätta oss i parken vid muséet. Det är en del skillnader mellan Sverige-Frankrike-Maroco kan jag säga, men jag tycker det är förvånansvärt intressant att diskutera dem! Efter att ha ätit våra franska mackor med dijon-senap promenerade vi runt lite, kollade in musée-trädgården med dess skulpturer och så bestämde vi oss för att vi ska kolla in muséet nästa helg. Kultur, asså! Jag är så dålig på att ha med kameran, men någon gång ska jag nog lyckas komma ihåg att ha med den. Till dess får ni använda fantasin!

Nu tänker jag invänta klockan 4 så att jag kan se "Les frères Scott", haha gissa serien! Jag har aldrig brytt mig om "One tree hill" hemma (på orginalspråk) men nu har jag börjat gilla den.

So long!

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Vad mysigt det låter , baguette, trädgårdar och skulpturer....så himla romantiskt. Här regnar och blåser det, jag har i dag städat tvättstugan efter ett "major" ras på ställningen med ostruken tvätt. Så kul har jag det........ Må gött så hörs vi!! / Kram Git

    SvaraRadera
  2. Haha, låter som ett bra sätt att spendera helgen, eller inte! Hösten är här med mycket regn! Jag hörde att du skrattat gott åt mitt kort, men jag säger bara en sak: francoser vet INTE vad bajspåsar är för något! Usch! Stor kram

    SvaraRadera