fredag 9 oktober 2009

Höst

Hösten har kommit till Mont de Marsan och med den kom regnet... Det öser ner nu och allt jag hoppas är att det antingen slutar regna eller att någon med körkort är hemma vid 7-tiden. Jag ska på bio ikväll med några nyfunna vänner och jag har verkligen INGEN lust att cykla de knappa 4km i ösregn...

I onsdags fixade skolan en get-together för alla oss utlänningar och det var lite nice! Vi promenerade lite på stan och åt kakor från regionen. Inte allt för goda, men de gjorde ingen för jag hittade en ny kompis! Förutom mig så är det 5 marocaner och en engelsktalande snubbe som rör sig runt på skolan. Hiba, en av de marocanska tjejerna, bjöd med mig hem efteråt, vilket senare resulterade i att jag bjöd med henna på bio. Det är verkligen så himla mycket lättare att förstå sig på en människa i samma sits! I kväll ska vi se "Petit Nocolas", tydligen en kännd saga eller serie här i France.

Lektionerna går allmänt dåligt så jag har börjat uppskatta håltimmarna mer och mer, men som Karl sa, "Du åkte väl inte till Frankrike för att lära dig italienska?!" Karl, fan va rätt du har! Nej, klart jag inte gjorde så då gör det inget att det går helkass! Läraren är i alla fall snäll, hon sätter inte betyg på mig, o just nu känns det väldigt bra!

För er matintresserade så bor jag i regionen av gås typ. Här kommer en lista på vad jag har blivit bjuden på:
Stekt gåslever
Stekt gåshjärta
Foie gras (typ lever pastej av gåslever)
Kanin
Kotunga
Blogpudding gjord på grishjärna, grisinälvor o grisblod

Jag har smakat på allt utan stekt gåshjärta. Kanin är okej men allt de andra... jag har inte ens ord för att beskriva det. Allt jag kan säga är att jag hatar inälvsmat!

4 kommentarer:

  1. ÅH fy fan vad vad äcklig mat!!!!!! :O men gu va kul att ni va på bio! =) love you babe och jag saknar dig <3 var hos frisören idag och permanentade håret =) <33

    SvaraRadera
  2. hahaha ja :O men som tur e finns det en del goda saker med :) i tisdags på väg hem från skolan åt jag en crêpe au nutella :D Blev de nice? love you!!

    SvaraRadera
  3. åååååååå vad gott :O ja de blev najs =) fast just nu luktar de äckligt och ser fett ut och jag får inte tvätta det förrän på måndag :( love <3

    SvaraRadera
  4. tur att du gjorde det på en fredag då :)

    SvaraRadera