torsdag 15 oktober 2009

En av alla dessa sjuklingar

Nu är jag en av alla sjuklingar, lite lagom snorig och med feber igår bestämde jag mig snabbt för att stanna hemma idag så nu sitter jag i min säng och funderar på om jag orkar gå till köket o äta något eller inte... Fevern känns lite bättre efter 15 timmars slummer/sömn, och bara det är väl ett tecken på att inte allt är helt rätt. På ett lagom skol-barn:igt sätt är jag mycket hellre förkyld nu än om en vecka, då det snart är lov! En och en halv vecka kvar innan jag tar och svishar med tåget till Paris för att träffa Emma-Klara, familjen, Erik och Klara! Klart jag längtar!

Jag tror jag ska tillbringa stor del av dagen under en filt med "Les hommes qui n'aimaient pas les femmes", just det! Stieg Larssons "Män som hatar kvinnor" på franska. 160 sidor in i boken är jag possetivt överraskad över hur mycket jag förstår.

Min mage kurrar så jag kanske ska äta något i alla fall...
Ta hand om er och se till att må bra lagom till lovet!

2 kommentarer: