lördag 19 september 2009

Tankar

Jag tyckte först att Blaise Pascal bara skrev massa smörja men jag har insett att han kanske inte var så dum ändå. Den franska versionen är helt galet svår, men den förkortade versionen på svenska är inte så dum!

Vissa dagar i skolan går jättebra och andra stunder längtar jag hem som en galning och när jag gör det kan jag inte ens lyssna på min favoritmusik utan att längta hem ännu mer. Men veckan i helhet har varit helt okej. I onsdags var jag i simhallen (1 km bröstsim) och till min förvåning och glädje hade jag ingen träningsverk på torsdagen!

Igår kväll var vi på en mini-vernisage med en del fina tavlor och en del riktigt patetiska skapelser, lite mysigt men jag är glad att vi bara stannade en timma!

I veckan har jag också fått två paket - jag äääälskar paket även om jag vet vad som finns i dom. I onsdags fick jag ett (i och för sig inte jättekul) paket. Böcker till skolan, men de var choklad i med! Idag, här får vi post på lördagar, fick jag ett paket av min kära mormor. Nalle har fått en sovsäck. Tack mormor för allt!

Jag älskar choklad det gör jag verkligen men jag har varit här tre veckor och totalt har ni redan skickat 500g, vill ni att jag ska bli tjock eller? Haha nej men jag älskar chokladen och jag skyller på morfar, det är hans choklad-gener som har gått vidare till mig!

Nu ska jag snart ta en promenad, det har äntligen slutat regna! Ska passa på att posta några brev!

Min mormor är världens bästa mormor i hela världen! Nu kan Gulenalle känna sig trygg från katt-jag-ska-inte-svära-men-vem-har-7-katter-äcklen!

2 kommentarer:

  1. Vad fin sovsäcken blev! Nu är Gulenalle trygg! Jag har också sådana strumpor med det mönstret :D

    SvaraRadera
  2. endast mormor/farmor-stickat är gott nog!

    SvaraRadera