söndag 30 augusti 2009

MAT!

Jag bara måååste berätta om familjelunchen! Eftersom jag bara fattar typ 40% av det som sägs så fattade inte jag att de va idag som familjen skulle komma, vilket betyder att helt plötsligt kommer Lionels två bröder med fruar och jag som inte är beredd på någonting får kindpussas med 4 främlaingar MEN jag klarade testet!

Jag trodde att det var långt att laga mat i två timmar, men då vet ni inte hur det är att äta i två timmar. Här är en lista på det vi ätit:
  • Brödpinnar, oliver, korv
  • Två sorters sallader
  • Spécialité des Landes (regionen jag bor i); canard och det på svenska är anka.
  • Fromages (bläbläblä, tack o liv kunde jag skulla på att jag redan var mätt!)
  • Sist men inte minst två sorters gateaû

Till mitt försvar säger jag att jag inte är van att äta så mycket och alla konstaterar glatt att det är viktigt att äta i Frankrike. Med dessa 5 rätter har jag klarat av min första fête. Jag är mätt!

Vi började äta vid två och nu, drygt två timmar senare har jag fått höra av Chloé att jag kan gå från bordet.

Timm min förvåning så pratar jag bara franska med hundarna och jag har redan kommit på mig själv med att säga je t'aime till en av dom. Hjälp! Jag kommer komma hem som en tjock hundälskare om det fortsätter så här!

Nu måste jag vara lite social!

Je t'embrasse!

Haha, Linonel presenterade mig som La bébé suedoise och menade därmed att jag är deras lilla tillskot i familjen!

8 kommentarer:

  1. Åh jag blir så glad av att höra att du låter så glad när du skriver! Visste att det skulle bli bra :D puss älskling <3

    SvaraRadera
  2. Haha, låter mysigt med familjemiddag men lite överdrift att äta så länge haha? Var det god mat då?

    SvaraRadera
  3. andrea tu me manque
    o japp maten va god :)

    SvaraRadera
  4. Vad kul att höra att allt är bra! Mysigt rum du verkar ha, skulle gärna komma och se hur det är ;D

    Ta hand om dig och hör av dig! <3

    SvaraRadera
  5. Hur vet du vilken sida du skall börja pussas på?

    SvaraRadera
  6. Gud vad bra att du har det så bra!!:D Jag blir nästan aundsjuk, den enda franskan jag har pratat är när farfar har tvingat mig att läsa varenda vägskylt i frankrike på vägen ner. Så nu vet jag vad vad området mellan yttersta vägfilen o staketet helter:P
    puss

    SvaraRadera
  7. Haha alla börjar på vänster så de går jättebra att pussas! men jag var nära att göra fel men en flickvän till en av bröderna men jag hann rätta till det!

    Janny lycka till!!

    SvaraRadera
  8. Du behöver fortfarande jobba på svenskan älskling! :D Men allting låter ju bara underbart, förstod inte exakt VAD det var du åt, men att det var en del uppfattade jag :D Damn att terroristen hade tjej :O Ser han fortfarande ut som en terrorist? :O <3 miss you

    SvaraRadera