måndag 31 augusti 2009

La plus vielle chien

Jag har träffat M. Daux - skolans rektor. Jag kan säga att jag var ganska nervös, men jag klarade mig bra, kom igåg att svara Merci, monsieur och att ni:a honom :) Han hälsade mig välkommen, skrattade åt att jag ska försöka ta le bac och önskade mig bonne chanse.

I morse fick jag morgonhälsningen "Bonjour ma petite fille" av Lionel vilket gjorde mig glad! Sen åkte jag med Pauline (min äldsta värdsyster) till ett litet köscenrrum där hon köpte en bok om Rom.

Jag måste berätta om le plus vielle chien (den äldsta hunden) för den är lite lik morfar, vilket i sin tur gör att jag känner mig lite mer hemma. Hunden är ganska grå och överviktig, men alla älskar honom. I hundår är han över 90 och hans favorit syselsättning är att sova, i solen eller innomhus, det spelar ingen roll. Dessutom så flåsar han efter att ha gått ett varv runt huset. Grandpère, tu me manque beaucop!!!

Det var allt jag hade för nu. Ta hand om er :)

3 kommentarer:

  1. åh, en morfarhund:)

    kunde inte stå emot gruptrycket, nu har jag oxå en blogg, haha

    SvaraRadera
  2. snälla du, översätt allt du skriver på franska :( jag förstår inte allt :(

    SvaraRadera