lördag 29 augusti 2009

Framme!

Jag är framme och alla pratar galet mycket franska! Chloé och min värdpappa kom och hämtade mig på flygplatsen och därefter blev det en två timmar lång resa till Mont de Marsan. Helvetestimmarna på Nice flygplats vill jag inte tänka på, jag menar jag lever så låt mig ta det från det bra började...
Som sagt pappa och dotter Delecray hämtade mig och till min förvåning så var det Chloé som körde, nej hon har inte körkort... Nej men de gick bra, bara att jag var helt utpumpad och höll på att somna i baksätet så det blev väl inte så värst mycket konverserande. När jag kom till huser möttes jag av mamma Delecray som pussade mig på franskt vis. Så frågade hon direkt om jag ville ha något så jag erkännde att kag var hungrig så vipps stod det en omelett med bacon och hemmaodlade tomater på bordet. Très gentille ! Det ska tilläggas att det bara var jag som åt...

Både Chloé och Nanou har berömt mig för min franske men det är MYCKET jag inta fattar för snabbt går det. Jag har väl inte pratat jättemycket mad pappan men han var underbart snäll och fixade trådlöst internet till min dator! Merci beaucoup !



Nu sitter jag alltså i mitt rum (som Chloé målat ljusgrått) och stirrar in i en buske på bakgården. Djuren då då... Dom är många! Men jag är förvånad över hur lite jag märker dem. Jag her träffat på alla fyra hundar, men bara ytvå katten än så länge, dom håller sig utomhus och är lite halvt bannade i huset vilket betyder att Gulenalle är safe!!!
Huset i övrigt är franskt som bara den, coh tur är väl det?! Enplanshus med fram och bak-gård och en pool i bakgården.
Dessutom tog jag någre bilder på mitt rum :)

Jag ska inte säga att jag saknar er, men dumma Vick, du fick mig att lipa i alla fall!

Je t'embrasse !
Just de ja, de har fixat skolböcker åt mig... läskigt!


5 kommentarer:

  1. Hej Johanna! Gud vad kul att höra hur du har det!!! De verkar ju supersnälla! Hur går det att prata? Aaa, jag åker om några timnmar :D Jag vill verkligen åka nu NU NU!!! <3<33<3<3

    SvaraRadera
  2. Heeej! :D Låter som att familjen är bra och att det flyter på än så länge! Du får se till å göra rummet lite mer personligt sen när du landat ordentligt ;) Och öva lite på din svenskastavning också bby, det såg ganska illa ut ;) <3

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag är glad för din skull och jag såg att "love me" nallen ligger så sött på sängen <3

    SvaraRadera
  4. Andrea klart den är meeed <3

    Louise hacka inte på min stavning, franska är mitt förstaspråk här :P

    Klara lycka till!!!

    SvaraRadera
  5. åh, nallen :) hoppas du har det toppen <3

    SvaraRadera