fredag 7 september 2012

Snaaaart helg!!!

God dag på er

Efter ett par tunga dagar är jag tillbaka på banan. Både måndags och tisdagseftermiddagen var stressiga och under onsdagen blev det för mycket. Jag hade alla tre barnen hemma över lunch ett par timmar, plus att grannpojkarna var här och lekte en stund. I cracked under pressure… Igår, när tårarna torkat, började jag sakta men säkert att lugna ner mig och känna mig bättre till mods och nu är jag som sagt i (hyfsad) form igen. Idag är det dessutom en lugnare dag, då jag ”bara” har Simon hela dagen. Under förmiddagen har vi lekt här hemma och så tog vi en promenad till det närliggande mini-flygfältet för att titta på flygplanen. Så himla skönt att vara ute och inte leka inne hela tiden! Nu har hen precis somnat och förhoppningsvis vaknar han inte förän om minst en timme. Då skall jag få med honom ut igen tänkte jag, fast den här gången till lekplatsen. Solen skiner och det är ca 20 grader ute så jag vill inte vara inne mer, men problemet är att jag kan ju självklart inte lämna huset när Simon sover och idag har jag dessutom oturen att det är en gubbe som oljar in terassen, vilket betyder att det är kört att hänga vid poolen… Okej, det var inte meningen att det skulle bli massa självömkan, men jag vill ut!!!

Ikväll skall jag och några andra au pairer gå ut och dricka lite drinkar i Nyon. Det skall bli otroligt gött med helg, att komma ut lite och att träffa lite folk i min ålder! Annars tänkte jag åka till Genève imorgon och utforska lite. Antagligen själv, jag skulle behöva lite ensamtid, men det beror på humöret så klart. Är det något jag vet så är det i alla fall att jag ska försöka göra så mycket som möjligt under helgerna, göra saker för MIN skull och ingen annans.

Nästa helg är en tredagarshelg – wiho! – och då skall jag till Paris. Familjen skall till London lördag till måndag så samma dagar är jag i Paris. Skall bli skönt att få en ordentlig paus ett par dagar plus att det skall bli jättekul att träffa mina vänner som bor där nu!

Ha en skön helg :)

1 kommentar:

  1. En tredagarshelg i Paris är ju inget man snyter ur näsan från Göteborg. Det låter lyxigt! Hälsa Paris från mig!

    SvaraRadera