tisdag 13 april 2010

YES!

Igårkväll var jag supertaggad och efter att ha pratat med Erik somnade jag lycklig och solkysst. Mitt ansikte har skiftat till en nyans friskare! I morse hade jag sport igen och som en liten påminnelse kör vi 3 x 500m. Tidigare har jag kört på 12 km/h-nivån men idag bytte jag upp mig ett steg. Efter 1,5 km uppvärmning och massa övningar var det dags att köra igång med de första 500 metrarna. På min nya nivå betyder det att maxtiden på 500m är 2 minuter o 24 sekunder. Mina tider blev följande: 2.10, 2.01 och 2.00, så gött att pressa undan den äckliga lilla sekunden över två minuter! Så himla gött, men dessutom betyder det att jag kan flytta upp ytterligare en nivå och fortfarande ha några sekunders marginal. Jag älskar att känna att jag presterat bra!

Sen blev det dags för historiaprov, men jag tyckte det var alldeled lagom att roa mig med att översätta dokumentet istället för att svara på frågorna om det. Min historialärare är rätt skön ändå. "Eh, ska du göra provet?" "Jag kan ju läsa texten åtminstonde." Och så kollar han på mig skumt typ som för att säga, spring medan du fortfarande är fri. De två timmarna följdes av lunch på en japansk resturang tillsammams med Mthilde och Mathilde. Jag saknar Fanny och Banjamins lunchsällskap, men det var trevligt att umgås utanför skolan en stund.

Nu är jag in da house och har ätit Marabou, men jag tog mig i kragen och har sparat en del till imorgon, får ju dra ut på det goda!

Tjohopp gummisnopp
haha så får man kanske inte skriva? strunt samma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar