onsdag 14 april 2010

Tiny Dancer

Goa gubbar!

Förmiddagen blev ju bra trots den kalla starten, det var bara en ynka liten plusgrad i morse när jag åkte till skolan. På litteraturen såg vi en filmatisering av Odysséen, så de två timmarna rullade på rätt bra och till min förvåning lyckades jag även hålla huvudet på skaft en hel timme av de två filisofitimmarna. Det är nästan nytt rekord. Maten var rätt god i cantinen, jag åt pasta med någon köttbit, en kiwi och en chokladmousse-kaka till efterrätt. Jag promerarede hem i solen (som hade förvandlat den ynka plusgraden till 20!), lyssnade på Elton Johns Tiny Dancer, sjöng med högt och fick en sur blick av en jag mötte (vad är det med surkärringarna i detta landet?!) men jag känner ändå hur jag gillar våren!

Nu ska jag snart ta en joggingtur, det dröjer ju hela 3 veckor till nästa idrottslektion och jag vill ju klara mina 500 meter på 2 minuter igen!

Ha det gôtt!

2 kommentarer:

  1. Bra tempo! Det gör 1.24.24 på Göteborgsvarvet nästa år. Då kan du springa i cirklar runt gammelgubben.
    / Din löparcoach

    SvaraRadera
  2. Åh herre gud!? Hur klarar man av att springa så fort i 21 km? :O Bara att börja träna med andra ord!

    SvaraRadera