måndag 26 april 2010

Göteborg i mitt hjärta - för alltid!

Nu sitter jag här, i mitt rum hos värdfamiljen, och skriver. Nyss har jag knåpat på min lilla presentation om SVERIGE och efter att ha skrivit om Göteborg, Anenyn, Haga och om kanelbullar och fika, ja då känner jag hur mycket jag älskar Göteborg. Denna vackra stad som sprudlar av liv och fina studenter, gamla gulliga pensionären och galna cyklister. Hundpromenerare i Slottskogen, åksjuka barn på Liseberg och tiggare i Brunnsparken. Göteborg - hur kan man inte älska detta?

Jag saknar det, jag längtar efter det men mest av allt är jag glad att ja fått smka på det och äcklas över lukten i Feskekôrka.

Jag är så glad att jag har känslan av att höra hemma någonstans och att jag har Göteborg som hamstad och trygghet. Det kan ju knappast bli bättre. Älskade Göteborg, om 7 veckor för jag gå på din mark!

2 kommentarer:

  1. Hejsan Johanna, jag ar sur for tva anledningar:

    1) hotmail cepar sa jag kan inte mejla :(
    2) jag ar sjuk men fick inte stanna hos vardfamiljen for de skulle ha husvisning idag...sa jag kan alltsa inte ringa dig.

    Jag blir galen pa alla kommunikationsproblem!!

    SvaraRadera
  2. Glöm inte Mönndal, vässtkusstens pä'la.
    Det är ju där du egentligen är uppväxt.

    / Uppmärksam sanningssägare

    SvaraRadera