måndag 5 april 2010

Andréa gav mig styrka!

Ojojoj, nu känns det som om det var länge sedan jag skrev ihop ett inlägg. Förra veckan passerade ganska snabbt, eller ja, nu i efterhand tycker jag det i alla fall. I tisdags hade vi löpning på gympan och jag försökte hitta min rytm tillsammans med två andra tjejer i 12km/h-gruppen och det gick bra, nästan lite för bra, så jag sa till min gympalärare att jag ville byta upp mig en grupp men hon tyckte jag skulle känna på nivån en träning till så vi får väl se vad hon säger på morgondagens gympa. Risken är bara att det bilr massa mycket jobbigare eftersom jag börjag bli förkyld (igen...). I onsdags var jag med min tysk-franske vän Tristian ett par timmar efter skolan och i torsdags tror jag inte jag gjorde mer än att vara glad att få både sovmorgon och sluta tidigt på samma dag samt att packa till LA ROCHELLE! Jag skämtade bara, april, april, jag gjorde ju visst något mer i torsdags. Jag fick ju ett roligt infall och gick till frisören och klippte mig kort, riktigt kort. Men det blev ju även riktigt snyggt!

I fredags morse satte jag mig på tåget till Bordeaux, bytte till tåget mot La Rochelle och väl på det fick jag reda på att pga stormen som var typ i slutet av februari (eller kanske början av mars?) var fortfarande vissa an järnvägarna lite paj så sista delen blev det buss, men min tålmodiga lilla Andréa satt coh väntade på mig och jag har nog aldrig varit så glad att se henne som då. HÄRLIGT HÄRLIGT! Andréa är lixom bara för go! Vi gick till hotellet en vänga innan vi hittade ett mysigt litet brasseri vid Hotel de la Ville, som förövrigt såg ut lite som sagoslottet, bara att Kejsaren utan kläder var utbytt mot tre flaggor: FN, EU och Tricoloren, eller vad kallar man den? Där käkade vi varsin förvåndsvärt god Croque Monsieur innan vi gick ner till hamnen och blåste bort.

När vi blåst, dansat och sjungt klart gick vi till en mataffär och köpte lite förnödenheter i form av choklad och vin som vi kompletterade med FÄRSKA JORDGUBBAR! Det var ju inte helt fel om man säger så! I kvällningen blev det fiskresturang innan vi började leta fest, inte allt för lyckat, men vi träffade på tre amerikanskor innan vi vände tillbaka till hotellet.

Så blev det lördag i denna vackra och otroligt ostadiga stad, vädermässigt. 5 minuter sol, 5 minuter ösregn osv... Vi käkade crêpes till brunch, livet är rätt gott ibland! Alltså vi har mest umgåtts de här dagarna och det har varit alldeles så som det ska vara. Jag menar för det mesta, och även i det här fallet blir det naturligt bra när jag och Andréa är tillsammans men även om jag berättar i detalj vad vi gjorde så blir det ju inte samma sak. Vi har ätit massa mat, promenerat en hel del och framför allt skrattat och mått bra, och det är ju det viktigaste :) Det var i alla fall toppen, toppen med en långhelg (fre till mån) i La Rochelle med Andréa.

Nu väntar två skolveckor till innan lov. Tiden går fort, men jag kan inte låta bli att längta hem lite i alla fall. Tur att Andréa gav mig STYRKA att fortsätta!



Fler bilder på:
http://www.facebook.com/album.php?aid=58415&id=1283538394&l=fcc5bc83a2

1 kommentar:

  1. Härligt - ser ut som en övning från basketfysen!//PA

    SvaraRadera