fredag 4 december 2009

Sa du fiskbil? Nä...

Japp, då är det fredagkväll och för en stund sen såg jag fjärde avsnittet av julkalendern, spännande va? Nej, kanske inte jätte, men det börjar närma sig en massa saker nu! 10 skoldagar innan jullovet, 15 dagar innan jag kommer hem (!) och 20 dagar kvar till jul.

Dom har äääntligen tänt julbelysningen i stan! Igår var den tänd när jag åkte till skolan, ah - la bonheure! Fast sen blev jag lite ledsen över att den var släckt när jag gick hem, bara för att det är ljust ute typ...

Jag kom på en sak när jag satt på bussen hem, något som jag inte tycker är ett dugg konstigt, längre. Hemma har vi ju fiskbil brevid de större affärerna, här, brevid den stora frukt- och grönsaksaffären har vi en ost bil, det ni! Det säljs ostar och olika tillbehör där, inte tillbehör till mackorna då, utan till osten så klart.

Imorn ska vi baka lussekatter så jag ska stax ta och skriva av receptet som mamma skickade, jag tänker att om det är på svenska kanske jag kan bossa och slippa kladda, jag är ju ärligt inte så pysslig och bakig av mig, speciellt INTE när bullarna inehåller jäst - kommer jag någonsinn att lyckas med det?

Jag längtar hem!

2 kommentarer:

  1. Haha jag tror du kommer lyckas baka ;) Och visst är det najs med ostbilar?! Jag älskar dom, kan inte sluta handla ost liksom!

    SvaraRadera
  2. ...och jag längtar efter dig <3

    SvaraRadera