onsdag 2 december 2009

Jag är så nöjd!

Kommer ni ihår sången mad Anders och Putte? "Jag är så nöjd, nöjd, nöjd, jag är så glad, glad glad, jag är så nöjd att jag är nöjd" och hur den nu gick?

Jag är så nöjd!!!

Tänk er hur det skulle vara utan julkalender överhuvudet taget? Då föredrar jag en dålig, för jag gillar att hålla på traditionerna! Idag åt jag lunch med min marocanska kompisa Hiba, då snackade vi en del om julen, men grejen är att hon firar inte jul! Fel religion.

Jag är så nöjd att jag är född i "rätt" religion!

Så fortsatte vi prata om julen och då utan att tänka på vad hon just sagt, frågar jag om dom har julkalender. Så skrattar vi lite åt min klumpighet innan jag förklarar att det är en barnslig tradition som varken jag eller svt är berädd att släppa. Visste ni att årets julkalender är den 50?

Jag är så nöjd att jag får kolla på julkalendern varje dag (även om den inte är så bra)!

Idag fick jag mina terminsbetyg. Vi har tre terminer här. Jag fick notering i 5 av mina ämnen, men bara 3 betyg. Jag fick 8,38 i filosofi. Jag är inte sämst i klassen! Någon hade 8,17.

Jag är så nöjd att inte vara sämst!

På idrotten så har vi hållt på med acrosport hela terminen och jag fick 16!

Jag är så nöjd att jag alltid har försökt hålla min sportiga sida något levande!

Så var det ju engelskabetyget... Den som fick bäst i klassen fick 18,40.

Jag är så nöjd av att vara bäst i klassen på engelska!

Längst ner på mitt betygspapper står det "De la bonne volonté, des progrès en francais." För er som inte vet vad det betyder det ungefär: "Med god vilja, framsteg i franskan."

Jag är så nöjd att någon annan märker mina framsteg!

Jag vill tillägna detta possetiva och upptiktigt glada inlägg till min morbror. Vi ses till jul! Nu ska jag se på julkalendern!

Stor kram, je vous embrasse!!

6 kommentarer:

  1. Jag är så nöjd för att jag har en underbar kompis att vara stolt över! :D
    jag älskade anders&putte när jag var liten!

    SvaraRadera
  2. Så skall det låta.

    Dessutom skall du vara nöjd med att inte vara hemma så att du slipper känna till att det inte blir någon skinka till julen i år efter den svenska grisdebatten. Men nu berättade jag ju det ...

    Ett litet tips till dig om grodätarna är taskiga mot dig: Säg att du är landsman med det domarteam som skickade det fuskande franska landslaget till fotbolls-VM. Då lär de ändra ton.

    /Morbror

    PS 1: Possetiv stavas positiv.
    PS 2: Kaspar i Nudådalen är nog numro 1.

    SvaraRadera
  3. Ralph du är dum, men du är ändå världens bästa morbror!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag har redan upplyst min vardfamilj om den svenska domaren, fast det spelade inte sa stor roll eftersom de var opatriotiska och hejade pa Irland :D

    Jag tycker utan tvekan att Greveholm ar den basta julkalendern!! Har den pa film och har sett den tusen ganger utan att trottna. Vi kan se pa den pa jullovet tycker jag! <3

    SvaraRadera
  5. Klara, jag är lätt på! julmys med greveholm :D

    SvaraRadera