tisdag 1 december 2009

Jag kan om jag vill

God förmiddag!

Efter 12 timmars sömn vaknade jag med sprängande huvudverk, kan det varit så att jag sovit för mycket tro? Inser i alla fall att det är rätt att stanna hemms från skolan idag. När jag kom upp och ut ir mitt rum säger Pauline glatt "jag har gjort crêps, dom står bredvid spisen". Så himla nice! C'était très bon! Behöver jag inte tänka på lunch heller eftersom jag åt dom vid halv 11. LYX med en värdsyrra som har gjort crêps så att de finns kvar till mig när jag vaknar!

Idag är det 1 december, och alla vet vad det inebär, eller hur? JULKALENDERN! Jag ska strax se första avsnittet på svt play (tack, tack, tack till den som skapade svt play till alla oss som tror att vi är tillräckligt mogna för att flytta utomlands ett år, men som inte är berädda att offra julkalendern - för det är väl inte bara jag?).

Jag måste bara berätta att jag har en jättebra värdfamilj! Igår mådde jag kass o va görledsen och när jag pratar med mamma i telefon knackar Nanou på och frågar hur de är, "jag hörde att du va ledsen", säger att det ordnar sig bara jag släpper ut det och "ta den tid du behöver". När jag en stund slutat prata med mina kära Askims-päron (jag saknar er galet mycket och kommer bo hemma till jag blir 36 om ni inte aktar er!) så kom jag ut i vardagsrummet där Nanou satt. Kolla, sa hon och höll upp en nybörjad stickning, är den för bred? Nej, det blir jättebra. Tycker det är gulligt att hon stickar en halsduk till mig. Kvällen blev bra sen, vi skrattade allihopa riktigt mycket när vi försökte komma på något bra tema till Chloés 18-års fest om ett par veckor.

Je peux si je veux

3 kommentarer:

  1. Mysig vardfamilj du har!

    Haha, jag kanner likadant; jag kan inte for mitt liv forsta varfor jag alltid har varit sa stressad med att flytta hemifran...Nar jag kommer hem ska jag bo hemma och njuta!

    SvaraRadera
  2. hihihi, det trodde jag aldrig att jag skulle hra från dig johanna! du har ju alltid tjatat om att flytta hemifrån NU NU NU ;) klokt nytt beslut, puss<3

    SvaraRadera
  3. 36! Herregud! Skräm mig inte så!!!
    Mamma

    SvaraRadera