måndag 30 november 2009

Variation, come and get me!

God morgon alla bloggläsare!

Jag är hemma från skolan idag med, äcklig slemhosta och sår i näsan för att jag har snytit mig så mycket. Mormor, du tycker väl i alla fall att det är syndast om mig i hela världen?

Lionel kom precis in, sa att han hade fixat telefonen (som inte har funkat på tre o en halv vecka) och sa krya på dig. Det är sånna små saker som jag blir glad av. Aja, inte för att jag har någon att ringa just nu, men jag får väl testa den sen, se om han har rätt ;) men Lionel är verkligen en typisk hemmafixare. Bygger väggar, kaklar om i badrummet, "renoverar" gamla mopeder o motorcyklar och fixar så att internet funkar när det inte gör det. 97% av tiden han är hemma är han klädd i sina blå, halvtrasiga snickarbyxor. Det är Lionel det!

Idag ska jag fortsätta med Les hommes qui n'aiment pas les femmes, det känns som om jag aldrig kommer någon vart, men det kan bero på att jag läst 6 böcker på svenska sen jag började med denna, men nu ska de bli ändring. Nanou vill låna den så jag tänkte läsa ut den innan jag åker hem till jul.

Här om dagen kom jag på mig själv att tänka "Hur kan man äta samma frukort VARJE dag?". Jag tänkte på Nanou som äter samma typ av skorpor varje dag. Alltid med smör och körsbärssylt och en skål med kaffe. Sen slog det mig att hon är inte den enda som äter samma frukort VARJE dag... Jag har ätit kspecial med mjölk så gott som varje dag i 3 månader nu... Variation, come and get me! Hur blev det så? Antagligen för att jag fortfarande tycker det är gott.

À plus tard!

1 kommentar:

  1. Du slar inte Adam, han har atit mellan tva och fem skalar k-special med mjolk varje dag i typ fyra ar XD

    SvaraRadera