fredag 27 november 2009

Ursäkta, men hallå???

Så jävla onödigt...

Jag är sjuk, men det kunde jag räkna ut själv, en regäl förkylning, men det fattar jag också. Ändå så blev det att vi åkte till vårdcentralen, jag och Nanou. Där satt vi och väntade i 1 timme och 45 minuter, för att vara inne hos läkaren i 5 minuter, ett dåligt skämt. Allt han gör är att ta tempern, och fråga om jag hostar. Så trycker han lite i mitt ansikte innan han skriver FETING-LISTAN på mediciner som vi ska köpa. Detta fula lilla besök kostade Nanou 27 euro + medicin pengar och nej, det kommer inte på fråga att jag ska betala.

Medicinlista:
Primalin (okännt för mig) 1 kapsel morgon o kväll i 5-7 dagar
Derinox (nässpray) 3-5 gånger om dagen i 5 dagar
Dolipraine 1000 mg!!!!!! (starkare ipren) Hallå? 4 gånger om dagen
Polery (hostmedicin) 3-4 skedar per dag

Asså, jag hostar inte ens! Jag kan ta vanliga ipren på 400mg, jag är inte döende! Nässprayen är det enda jag behöver...

Ursäkta men jag tänker INTE proppa i mig massa okänd medicin för en vanlig förkylning. No way!

6 kommentarer:

  1. Haha, det ar sa det kommer bli i Sverige nu nar apoteksmonopolet forsvinner XD

    SvaraRadera
  2. hahaha, låter ju alldeles underbart med dessa skumma tabletter. Om du blir riktigt glad så kan du väl spara några till mig? :D xD

    SvaraRadera
  3. Oj hur kan ens en doktor tro att någon följer sådana medicin-råd?!

    SvaraRadera
  4. ja vet, det är verkligen helt sjuk vad de proppar i sig läkemedel i detta landet! :O

    SvaraRadera
  5. Wilhelm hade inte gillat det ;)

    SvaraRadera