onsdag 4 november 2009

Nej

Nej.

Nej, nej, nej. Idag har det inte varit någon bra dag. Imorse vaknade jag av regnet och sen kunde jag inte somna om så det slutade med att jag gick upp en stund förtidigt. Jag började 9 men var i skolan 8 bara för att slippa ta bussen och eftersom jag visst detta tog jag med mig en bok för en gångs skull. Sa hej till två klasskompisar som också var tidiga, men det var som om hjärnan inte fattade vad dom sa så jag grävde ner mig i boken.

2 timmar extrafranska. Helt okej.
1 timme engelska och jag inser att jag redan är trött på skolan.
Lunch, bara det att ALLA i min klass förutom jag o två till hade spanska. Jag hittade en av dessa två men hon skulle äta med (för mig okännda) vänner och jag orkade verkligen inte känna mig som något äckligt påhäng. Jag gick in till stan o köpte mig en varm macka, satte mig i den tomma och regnvåta parken och åt min macka allena. Det var uppehåll i typ 25 minuter så jag fick äta min macka och läsa några sidor i Läckbergs nyaste utan att bli blöt. Sen kom såklart regnet tillbaka o jag skyndade till posten innan jag gick tillbaka till skolan. Den sista halvtimmen av lunchrasten satt jag o läste på en bänk under taket för att inte bli dränkt. Den sista timmen med italienska klarade jag tackvare att jag insett att läraren inte är farlig. Generellt så är de görvanligt med läskiga lärare i frankrike...

Ännu mer regn så jag blev lite glad att ha fått ett sms av Pauline där det stod att hon kunde hänta mig. Jag ringde henne och efter en stund svarade hon att hon va kvar hemma men visst kunde hon hämta mig. Bra, sa jag, då möts vi vid posten. Tänkte att de skulle ta 10 minuter eller så, men NEJ. Jag väntade i 25 minuter och under tiden missade jag bussen som jag tänkte ta från början. Sen skulle hon fixa lite saker så det tog ännu längre tid. Det slutade med att hon skulle in i bokaffären och väl där passade jag på att köpa ett brevpapper som tröst.

Det regnar igen (det regnar 15 minuter o sen e de uppehåll lika länge), jag har druckit upp min varma choklad och nu ska jag göra min engelskaläxa innan jag skriver ett brev till farmor och farfar på mitt nya papper.

Jag vet att alla dagar inte är bra dagar, men nu när jag är hemma från skolan ska jag verkligen försöka göra det bästa av eftermiddagen och kvällen.

Gros bisous!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar