fredag 20 november 2009

La grippe A

Svininfluensan ar har pa riktigt. Snart har jag veckans sista lektion men innan dess vill jag bara beratta laget... Okej, i min klass ar vi 19 elever. 4 ar sjuka varav 3 bekraftade fall av svininfluensan. Jag tror det ar tva bekraftade i den andra klassen med Terminal-litteraire och pa skolgarden gar halften och hostar och den andra halften sprider rykten om att skolan ska stangas. Jag vet inte riktigt vad som hander nasta vecka, men sa lange inte jag blir sjuk skulle jag inte ha nagot emot i fall skolan stangdes nagra dagar... Imorse hade jag franska pa le collège och min larare dar sa att i en klass var det bara 11 elever i skolan, sa vi far val helt enkelt se hur det blir.

Jag har fortrarande inte internet hos familjen och jag tvivlar pa att jag kommer ha nagon internet tillgang under helgen - bara sa att ni vet!

Kram, kram och allt annat man skriver

2 kommentarer:

  1. Oj! På min skola alla helt orädda för svininfluensan. Inte många ska gå till vaccingeringen som pågår i Gourdon. vet inte om man ska vara rädd eller inte. kanske i större städer är det värre? Men ändå, Mont de Marsan är ju inte heller stort...
    hmm...

    SvaraRadera
  2. Så den har inte stängt ännu? Ingen på min skola har fått svininfluensan men jag tror att de åtminstonne kommer stänga de klasser som blir drabbade. Det har de ialla fall gjort i närliggande skolor. Undrar hur det blir med internatet, men man kan ju alltid hoppas! :p

    SvaraRadera