fredag 6 november 2009

Det är för tidigt att ge upp

Rickard har rätt, det finns bra dagar i Frankrike också, och idag var en av dom.

Okej, morgonen var lite seg... Kom till skolan vid 8 fast jag börjar 9, för att få skjuts, men de valde jag ju själv så det klagar jag inte över. Satte mig i biblioteket och försökte läsa den engelska översättningen Les Liasions Dangereuses, men jag kom inte så långt innan jag började tänka på hur mysigt det skulle vara att vara i Bovall med Erik, en stor hög täcken och kolla på Californication säsong 3.

Erik, har du laddat ner den än? :P

2 timmar extra-franska utan att bli utskälld för något, bara det kändes ju bra! Sen hade klassen spanskaprov på engelskalektionen så jag fick någon engelskaövning att göra istället, också helt okej. Jag hade en timme till det men spanskaeleverna hade tyyerligare en timme så jag var beredd på det värsta: att gå till matsalen själv. Men jag slapp! Jag stötte ihop med Elisa och Mathilde (som jag umgicks mycket med innan lovet, men inte riktigt hittat tillbaka till) och tillsammans väntade vi på den andra Mathilde som gjorde spanskaprovet. Så åt vi lunch och det känndes som om jag hittade tillbaka till mina kompisar!

Efter lunch va de italienska (som jag innan lovet avskydde och jag vet inte vad som ändrades över lovet men jag är mer positiv till italienska nu!) och det gick för omväxlingsskull rätt bra. För första gången sen hon fattade att jag är sämst i klassen bad hon mig läsa en text högt, och de gick rätt bra! Det kändes bra och just nu samlar jag alla bra:iga känslor!

Efter italienskan skulle jag träffa Ann. Hon jobbar med en kör och denna kören skulle sjunga Drömmar av Sibelieus och Vem kan segla förutan vind. Coolt va? Hon ville ha hjälp med översättning och uttal, de va görkul! Och hon sa att hon skulle höra av sig så att jag får komma på en repetition eller en konsert. Det känndes jättebra att få hjälpa till med något sånt. Åh, det gjorde mig så glad den timmen med henne!

Dagens sista lektion var ECGS, typ en blandning mellan historia, geografi o samhällskunskap. Vi fick tillbaka våra prov (andra historiaprovet den här terminen) som vi gjorde just innan lovet och läraren sparade mitt till sist, kom fram till mig, log och sa att det blivit bättre innehållsmässigt, på stavningen och själva dispositionen. SÅ GÖTT!

Nu ska jag ringa min gamla mormor som fyller 83, fast jag får väl fjäska lite och säga att hon ser inte en dag ut över 75.

Grattis på födelsedagen lilla mormor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar