lördag 17 oktober 2009

J'ai bien mangé

Som att kyssa havet, minst sagt!

Idag har jag ätit ostron för första gången i mitt liv. Mamma har rätt, det är som att kyssa havet. Ungefär som en kallsup, bara att man fortfarande kan andas... Det var väl inte jättegott, men långt ifrån äckligt. Lite kul att pressa citron på och se hur dom drog ihop sig. Som Thomas så fint sa: "De lever fortfarande!"

Efter två ostron till förrätt åt vi kött-och-pakrika-gryta med ris, riktigt gott! J'ai bien mangé, som vi ofta säger. Nu sitter jag i vardagsrummet o Pauline zappar lite, och nyss var det någon form av topmodel program och jag och Chloé var överens. Elles sont trop maigre! Med betoning på för smala.

Jag måste säga att jag tycker jag är himla duktig på att smaka på nya saker, bara så du vet Erik!

Ikväll ska jag o Pauline till Café Musique för att lyssna på Yodelice, ett band från Paris. Hoppas verkligen att dom är bra! Jag vill göra något känner jag. Efter att missat två skoldagar då känns det faktiskt väldigt segt, och det blir inte lättare av att veta att några av mina favoriter ska hitta på något spicigt där hemma ikväll. Jag saknar er - mycket och jag älskar er ännu mer, det vet ni<3

2 kommentarer:

  1. Du är modig! Tuggade du eller svalde du direkt?
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Visst är jag ?! Jag svalde det första direkt och den andra hann jag tugga en gång innan den lixom gled iväg :P

    SvaraRadera