söndag 18 oktober 2009

Cave a vins

God förmiddag alla små och stora bloggläsare!

Igår var jag på konsert på Café music' (hehe har för-franskat deras namn tidigare) med Pauline och Cyrelle för att lyssna på Yodelice, fast först besökte vi Cave a vins, ett ställe som pappa hade ÄLSKAT!

Vingkällaren, som jag så fint översätter det till, var ett mysigt litet ställe men väldigt mycket vin, en pratglad monsieur och lite halv-abstrakta målningar. Jag smakade på ett vitt vin som smakade som saft. Det var riktigt gott, men det blev bara att jag smakade av Cyrelle för jag ville inte mer än så!

Efter en stund i kylan (ja vi satt ute!) gick vi mot Café music' och ställde oss i kön för att bli insläppta. När vi väl komm in var jag så kall att hela kroppen seriöst skakade, men efter en liten stund började en snubbe som kallade sin OLI spela och sakta fick jag upp värmen igen. Riktigt bra var han! Soloartist med gitarr och röst, men behärskar man det behövs det ju inte mer! Efter kanske 5-6 låtar, som alla var riktigt bra var det dags för kvällens huvudattraktion, Yodelice. Dom var också riktigt bra, men jag borde kanske ha lyssnat in mig lite mer innan, för den enda låten jag kände igen var den som spelats på radio, men bra var dom! Alldeles lagom i min musiksmak!

Idag å andra sidan vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Ett litet brev till Lovis som ska postas, så det får väl bli en höstpromenad om en stund. Generellt sett är söndagarna tråkigast! Hela stan är stängd förutom vissa resturanger, så det finns lixom inte så mycket att göra...

Vous me manquez

1 kommentar:

  1. Fasen, du verkar ju inte direkt ha det så dåligt du heller! Och ja, är det inte sjukt hur söndagarna får hela Frankrike att halta?! Hoppas du har det lika gött som din blogg får det att verka.
    Puss

    SvaraRadera