fredag 23 oktober 2009

Egoboost

Själförtroendet steg så mycket så det är risk att jag sprängs!

Under de senaste 10 minuterna har jag klarat av 3 telefonsamtal på franska. Jag tycker det är asläskigt att ringa okända personer på svenska så jag är grymt stolt över mig själv nu!

Först ringde Nanou, det är ju min värdmamma, så det är ju inge svårt, men inga missförstånd!
Sen ringde en man som jobbar med utbytet Mont de Marsan - Alingsås och pratade lite med mig om att de hjälper en musikskola att hitta någon som kan hjälpa dem med uttal till en sång på svenska. Jag sa att de kan jag göra och då gav han mig ett namn och ett nummer till en Ann som jobbar på den här skolan. Jag ringde upp Ann och hon blev jätteglad att jag kan hjälpa till så jag gav henne mitt nummer och hon ska nog ringa imorgon så får vi se vad som händer sen.

Jag känner mig så himla grym för jag hade inte klarat av något av de här tre samtalen inna jag kom hit! Go Johanna!!!

2 kommentarer:

  1. Det borde du vara, jag är jätte imponerad!

    SvaraRadera
  2. Du är skitduktig. Snart är det måndag. Och jag kan skryta med att jag skriver på min ordinatör, använder bar du space och min sori...eller hur det nu var...
    Mamma

    SvaraRadera