lördag 5 september 2009

Rugby

Jag tänkte ju då spara på chokladen men de gick ju som de gick, haha jag har redan ätit en av två 100grammare...

Idag har jag varit på fête hos Théo, en familjeväm som fyllde 14. Det var seriöst 50 pers på detta stora gardenparty. Trevligt men för mycket puss på kinden och lite segt måste jag väl säga, kanske för att alla pratar jättemycket och jättefort. Efter att ha varit där i typ hundra timmar, som egentligen var 4 åkte jag och Lionel till rugby-stadion där det var match mellan Mont de Marsan och Grenobles. Grenobles vann med 12-9. Jag fattade typ noll, med det var lite kul ändå för det var mitt livs första rugby-match. Tydligen är rugby en stor sport här.

Nu sitter jag på mitt rum och är helt utmattad medan min snälla värdmamma gör någon pasta-rätt till mig. Chloé skulle tydligen stanna hos Théos familj i natt. Dessutom så är hon jätte snäll och tvättar min tvätt. Imorse frågade jag om jag kunde tvätta idag men de gjorde hon åt mig, stort tack!!!

Engelska-läxan till på måndag är gjord så imorn blir det italienska (vi läser steg 3 nu och jag har bara läst steg 1 innan...) för jag ligger lång efter och förhopningsvis en cykeltur eller en långpromenad på le pist.

Sov gott !

3 kommentarer:

  1. Ball, jag hade också velat se Rugby :O Vem är Lionel nu igen? :) Kör på tjejen! :D<3

    SvaraRadera
  2. Aa, rugby! Coolt :) Jag gar ju i tyska och det ar samma for mig, assvart! De ar ocksa pa steg 3 tror jag :(

    SvaraRadera
  3. Lionel är min värdpappa ;) fiel glück Klara :)

    SvaraRadera