tisdag 1 september 2009

Pigeon

Idag har vi varit på inne i Mont de Marsan, typ 10 minuter med bil från huset och jag tog några foton, men först måste jag berätta om den franska farbrorn jag såg. Alldrig tidigare i mitt liv har jag sett en så fransk gubbe. Han hade basker, beiga byxor uppdragna till bröstvårtorna, en svart tröja, en gubbväska och han gick något så fruktansvärt krokigt! När han gick så var han till och med kortare än Vick ;)

Jag tänkte att jag var tvungen att berätta om detta för fina Erik och som han så fint svarar: "Hehe. A get ues to it, du e faktiskt i frankrike". Jag vet att det låter jätte konstigt, jag menar jag fattar ju att jag inte är hemma, folt pratar inte franska men ändå. Jag fattar inte att jag är här, det känns fortfarande som en avlägsen dröm, så Erik - tack för upplysningen :D Jag måste vara lite mer närvarande. Min hjärna har en tendens att stänga av sig ibland.

Men nu måste jag berätta om mataffären. Fransmän och fransyskor verkar ääääälska skolan, jag fattar inte hur mycket saker familjen köpte till mig, och jag köpte ingenting i jämförelse med Chloé... Tänk er när Harry Potter ska till Diagongränden med Hagrid i första boken/filmen. Mammor hade listor långa som jag vet inte vad på allt som skulle inhandlas till skolstarten. Med böckerna (som familjen snällt har fixat åt mig) väger det typ 10, ingen överdrift!!!

När vi shoppat färdigt på skol-saks-avdelningen gick vi förbi charken. Jag borde inte bli förvånad men där låg det en plockad pigeon (duva). Först trodde jag bara att det var en väldigt liten kyckling, men ack så fal man kan ha!

Just det, jag har pussat på ännu fler okännda kindar. Jag tycker det är lite häftigt att alla tycker det är okej att göra det på okända människor.

Bisous! (Puss!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar