söndag 13 september 2009

Champagne

I min värdfamilj dricker vi Champagne när något ska firas, riktig Champagne ska det vara!

Pauline, min äldsta värdsyster har precis avslutat sina studier vid Bordeaux universitet med en sista tenta, som hon klarade galant. På väg hem från Bordeaux igen köpte hon en flaske Champagne som vi drack igår. Efter två glas kände jag mig redo att upptäcka Mont de Marsan!

Tidigare på dagen hade Pauline frågat om jag skulle med henne o hennes kompis Cerelle på en liten tur på stan. Efter två veckor att av sova, äta och gå i skolan tycke jag att det kändes som en mycket bra idé och jag var görpeppad. Sagt och gjort, lite innan 23 tog vi våra cyklar och swishade in till centrum.

Först gick vi till ett ställe som hette Hawanah eller nåt och jag darck en Moijito, men det var le inte allt för god. Helt okej, med det som gjorde gjrejen är att jag är för liten hemma i Sverige, men inte här, hahaha! Sen gick vi vidare till ett annat ställe som var mycket lugnare + att det visades fotboll på en tv... Drack varsin cola, kan ju ta det lite lungt och känna av pulsen första gången man är ute.

Sen gick vi då till det trejde stället... Allt jag kan säga är PINSAMT! Vi gick mot entréen och Paulien pratade lite med vakten om lite ditt och datt och sen när vi ska gå in kollar han på mig och frågar hur gammal jag är. Lite snabbt och antagligen osäkert säger jag 18 och då ber ham mig om leg! AH! Jag var helt säker på att detta var sluten på kvällen men efter att ha kollat på det en stund släpper han in oss ändå! Antingen kan han inte räkna, jag menar jag ÄR ju bara 17 eller så tänkte han att han ville ha så många personer som möjligt och att jag nästan är 18. I vilket fall som helst var de görpinsamt, men nu i efterhand fattar jag inte varför han bad om leg om han ändå släppte in mig. Världen är en knepig plats.

Musiken på detta ställe var helkass, men de borde jag kunnat räkna ut med tanke på alla neonljus och fulla 30-åringar. Det är INTE okej.

Det var la rätt kul att vara ute så här, men jag måste nog ändå slå ett slag för hemmafester, så ni som är hemma och omgivna av gamla polare - have fun! Det ska i alla fall jag försöka ha!

Tjing! (vet inte om det stavas så, men så uttalar man skål på franska)

2 kommentarer:

  1. HAHA :D låter ju bara grymt kul detta ;D Hur gammal är din syster? =) Hmm... en cola där johanna... Och du ahr ändå inte slutfört ditt första straff än :O nu ska vi allt hitta på något ;) x) puss

    SvaraRadera
  2. A jag vet! jag är sämst med läsksaken, skäms på mig! :O Haha Pauline är 23. saknar dig min trygghet!

    SvaraRadera