fredag 18 december 2009

Sista inlägget innan hemfärd!

Jag börjar bli nervös igen! När jag gick från skolan för ett tag sen (ja, jag erkänner, jag tog lov några timmar tidigare) tänkte jag "gu va bra, snön börjar smälta bort". Men nu har jag precis tittat på nyheterna och 20-30% av flygtrafiken är avstängd idag!!! Jag vet inte om det bara gäller i norra Frankrike, men dom snackade bland annat om att flyg från Paris till Köpenhamn var inställda och det är ju inte allt för långt från hemma. Inatt har det snöat i nästan alla regioner i Frankrike så jag är väl inte förvånad, men det är så himla typiskt att det ska hända NU! Håll tummarna för mig och mina vänner som ska hem över jul!

I skolan idag var det jättemånga borta för skolbussen gick inte. Lärare som bor långt ifrån kom inte heller, så när klockan var kvart i 12 var jag inte så sugen på att stanna 5 timmar till för 2 timmar lektioner, så ja, jag tog lov några timmar tidigare.
Nu var det vädret på tv, mellan -1 och 6 grader i landet i eftermiddag och bederbörd i hela landet - NEJ!
Jag lägger upp lite snö-bilder från i morse också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar