tisdag 8 december 2009

Lycka är...

Jag har haft årets hittlis mest roliga och givande gympalektion! Nu när andra terminen har börjat har vi också börjat med en ny sport. Hej då Acrosport, hejhej Badminton!

Jag var på lite halvsegt humör imorse efter som vi blev sena, men så fort vi satte igång blev humöret på topp! Vi började med uppvärmning och det blev att jag tog täten och jag bara kände hur allt annat försvann och på hur otroligt gött det var att springa runt i en idrottshall! Efter uppvärmningen skulle vi "bolla" lite innan vi började spela och då var det en tjej som frågade om vi skulle spela tillsammans. Carin heter hon och jag blev ännu gladare eftersom vi inte har pratat innan, och jag insåg att det är ALDRIG försent att skaffa nya kontakter och vänner, det handlar egentligen ALLTID bara om att ta kontakt. Vi pratade lite gran medan vi spelade och hon sa att en av hennes bästa kompisar kom från Australien och att han pratade flytende efter ett år, och hon tyckte att jag redan pratade bra franska, jag blir alltid så glad av att höra det!

Sen skulle vi börja spela, vi körde så att vinner du matchen går du till banan med numret högre och förlorar du går du ner ett steg. Jag fick börja på bana 3 (av 7) och det blev att jag slutade på samma bana eftersom jag vann lika många matcher som jag förlorade. Jag var verkligen jättepepp och det var görkul så när det var vattenpaus blev jag nästan besviken. Min lärare började prata med mig, och det första han frågar är "Johanna har du spelat badminton innan?". Åter igen blev jag jätteglad för 1 hon kan mitt namn och 2 eftersom hon frågade som hon gjorde så måste jag i alla fall vara liite bra på badminton! Så sa jag att jag var glad att vi började med badminton eftersom acrosport inte var min grej, men då berömde hon mig att jag fick ett så bra betyg, eftersom det också var första gången jag pysslade med den typen av sport. Sen la hon till att badminton är ju roligare för de som är starkare, det är mer sportigt (läs: jag är sportig, haha!).

När gympan slutade (en stund för tidigt enligt mig) var jag verkligen toppenglad och faktan att vi hade gympa i skolans idrottshall och att det därmed fanns tid att duscha gjorde mig riktigt lycklig!

Jag har inte startat en dag så här bra på länge!

Sen segade jag mig egenom 2 timmar geografi, men det var helt okej, för jag mådde fortfarande så bra efter morgonen. Så var det lunch och jag var ovanligt scocial, jag försökte förklara det här med advent och ljusstakar och julkalendern för Mathilde, det gick väl okej, men julkalendern finns inte här... Dessutom blev det lax och potatismos till lunch, tummen upp!

Det var min bra-iga förmiddag det. Tjing!

Lycka är...
...att kunna duscha efter gympan
...prata med nya personer
...få lax i matsalen
...känna att livet är skönt att leva ibland

5 kommentarer:

  1. ... att veta att du har det bra
    ... att få sjukt mycket beröm på bilskolan
    ... att känna att man saknar någon, för då vet man hur mycket människan i fråga betyder <3

    SvaraRadera
  2. Hej hopp!
    Kul att höra allt det varit så bra idag! Det trodde du aldrig att lycka var att duscha efter gympan. Tänk vilka överraskningar livet har med sig.
    Mamma

    SvaraRadera
  3. Lycka är att:
    -Dricka franska goda viner
    - sitta vid en vackert upplyst flod med en öl i handen och en bra vän bredvid sig
    - gå på den fetaste elektrospelningen som man någonsin sett.
    - att ta dagens första bloss på balkongen med en kaffe i handen
    - att veta att man har en tolvårig rökig whiskey som väntar på en i köket

    SvaraRadera
  4. Tänk så bra att vi blir lyckliga av olika saker, världen kanske kan fungera trots allt? :)

    SvaraRadera
  5. Haha, badminton i tha shit! Denna harliga sport gjorde min dag igar :D

    SvaraRadera