onsdag 16 december 2009

Il fait froid

Oui, il fait froid!

I lördags kom årets första frost och sen dess har jag inte sett skymten av den, men nu är det kallt på riktigt! De senaste dagarna har det varit mellan 2 och 4 grader men nu är det 0 och klockan är ett på dagen, DET är lika med vinter!

Till alla er som undrar om jag har det bra och trivs, så JA! Min värdfamilj är helt underbar och skolan blir lättare och lättare och jag lär känna folket mer och mer. Det kändes tillexempel väldigt skönt när Mathilde igår sa: " Det märks att du är bekvämare med språket och att du tycker det är lättare för du pratar mer och är mycket gladare". Grejen är att hon har verkligen rätt! Jag känner mig verkligen mycket mer bekväm med språket, människorna och kulturen och jag trivs verkligen i min nya familj!

MEN det betyder ju inte att jag inte längtar hem! Igår morse insåg jag på riktigt att jag ska hem, NU TILL HELGEN! Sen dess har jag fått ett stort fånigt flin på läpparna varje gång jag tänker på att jag ska hem och jag är som ett litet barn innan julafton. Jag är så himla glad att jag ska hem till min familj och mina vänner över jul. Julkänslorna bara bubblar i kroppen och jag kan inte skilja på glädjerus, längtan och förväntan längre. Jag ska snart hem och kanske får den vetskapen mig att slappna av ännu mer?

Skit samma vad det är, jag mår skitbra!!!

Jag landar ganska sent på lördagkväll, men redan på morgonen byter jag tillbaka till mitt svenska nummer, och det kommer jag använda hela lovet så klart. Om ni av någon dum anledning har tappat bort det får ni skylla er själva men det "gäller" från morgonen lördag 19 dec - morgonen söndag 3 januari.

Vi ses i helgen <3

5 kommentarer:

  1. Se upp! Var vaksam så att inte jag hinner ta första biten av den orörda chokladkakan. Jag kommer inte att tveka, det vet du.
    /Morbror

    SvaraRadera
  2. Nej, nej, nej, JAG kommer ta första biten innan du ens har hunnit känna lukten av den nybakade kakan!

    SvaraRadera
  3. Det kommer bara att bli bättre! :)

    ja vi ses S N A R T! :D
    Jag kunde inte vara gladare!

    SvaraRadera
  4. Kära lilla Johanna så långt, långt hemifrån.
    Gör dig inga förhoppningar om att vinna chokladkakekriget, du blir bara besviken. Men för att tagga dig lite har jag lagt ut en bild på nätet som du hittar på adressen " http://kallstrom.hostrator.com/chokladkaka.jpg ". Men som du ser har jag redan stuckit i kniven ...
    / Mors bror

    SvaraRadera
  5. Oh no! Det ser mörkt ut, men än har du inte vunnit!

    SvaraRadera