onsdag 25 november 2009

Les Liaisons Dangereuses

Nej!

Jag tänker inte börja nöffa! Usch, jag känner mig riktigt ruggig idag, och jag är inte förvånad. I morse var vi 10 av 19 i klassen. Ingen joggingrunda för mig idag, tänkte ta en varm dusch, kura ihop mig och se på en film istället. Hoppet börjar typ falna om att skolan ska stänga, men vi får se. Hade varit skönt att få sovmorgon ett par dagar, men å andra sidan vet jag inte vad jag ska syselsätta mig med om skolan faktiskt bommar igen. Imorn går jag mellan 8 o 15.30 och på fredag 11 o 14.30 (min franskalärare skulle ivär på något) så det är ju inte så tunga dagar innan det blir helg igen.

På litteraturen jobbar vi just nu med Les Liaisons Dangereuses och igår stod klassen stilla ett par sekunder, läraren ställde en fråga till mig. Det var första gången det! Vi kollade på de 5 första minuterna av filmen och hon frågade vad jag hade reagerat på, om personena var som jag hade tänkt mig, etc, och jag svarade hyfsat i alla fall! Det var lite kul att klassen blev knäpptyst (trost att alla inte var där) och idag förvånades jag ännu mer! Hon bad mig läsa ett stycke högt, haha! Boken har inte det lätaste språket vill jag lova! 1700-talsfranska, de ni! Men det gick rätt bra, fast att jag inte hade hunnit dit än, men de behöver ju ingen veta...

Varm dusch nu! Ta hand om tvätten sen...
Stooooor kram!

3 kommentarer:

  1. Härligt med franskaframstegen!!!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. håller med gött med franska framsteg! :D
    och internet och korta dagar till helgen :)
    jag är såå trött och jag går 8-19 och 8-18 nästkommande dagar. det är vid sådana här tillfällen franska skolan suger. jaja, jag ska nog klara det, det gör jag ju varje vecka. men jag kan inte låta bli att bli lite avundsjuk :)
    puss puss

    SvaraRadera
  3. Vad duktigt! :D Jag fick fjarde bast i klassen pa ett biologiprov och hela klassen appladerade nar lararen delade ut det, fatta om jag rodnade eller XD
    Visst ar det skont att visa att man inte ar sa borta som alla tror!

    SvaraRadera